הקדמה
לאחר שהקבוצות בנו אבטיפוס לרעיון היזמי, כעת הגיע זמן לחשיבה ביקורתית על הרעיון בכלל ועל
האבטיפוס בפרט. בשלב זה, כדאי להתייעץ עם מומחה. המומחה יכול להיות אדם עם ניסיון רלוונטי וגם יכול
להיות בינה מלאכותית.
התלמידים יוכלו להשוות בין שני סוגי ההתיעצויות. כשפונים למומחים, חשוב להגיע מוכנים לפגישה ומאד
קונקרטיים לגבי התהליך שנעשה, מה הציפייה מהם כמומחים ועוד. לשם כך, בתחילת השיעור נבקש
מהקבוצות לסכם בצורה מובנית את העבודה שעשו עד כה, לזהות את נקודות הממשק בין ידע המומחים לבין
הצורך של כל קבוצה ולזהות מה השאלות הרלוונטיות שמתאים ורצוי לשאול את המומחים.
במהלך השיעור, הפנייה אל המומחים תיעשה במקביל לפניית הקבוצות אל הבינה המלאכותית, באותו
מבנה.
סוג זה של תקשורת עם המומחים שונה לחלוטין מסוג ההצגה אותה הקבוצות יתבקשו לעשות בשיעור הבא
שמתמקד בפן השיווקי של הרעיון היזמי. לבסוף, לתלמידים יינתן זמן לשיפור הרעיון והאבטיפוס, על בסיס
התקשורת עם המומחים.
מטרות
- התלמיד יאסוף מידע רלוונטי על הרעיון היזמי.
- התלמיד יזהה נקודות ממשק בין הרעיון היזמי לבין המומחים.
- התלמיד יבחר שאלות רלוונטיות (מתוך מאגר) בפנייה אל המומחים.
- התלמיד יבחן כיצד לשפר את הרעיון/האבטיפוס לאור הערות המומחים (אדם/בינה מלאכותית).
- התלמיד ישפר את הרעיון/האבטיפוס.